Vi vet vad vi pratar om
Vetenskap, forskning och bevis är av största vikt för våra utvecklingsprocesser och effektiviteten hos våra gamification-tjänster.

Våra resurser
Läs mer om våra processer, framgångsrika kundfall eller fördjupa dig i vetenskapliga studier.
Vår forskningsavdelning
Vi bedriver aktivt vetenskaplig forskning både för att gynna våra kunder, slutanvändare och den akademiska världen.
Frequently Asked Questions
Vad är gamification?
Gamification är inte ett spel. Det är tillämpningen av speldesign och spelmekanik i sammanhang som inte är spel. Det handlar om att ta det som är roligt med spel och tillämpa det på situationer som kanske inte är så roliga.
Varför behöver jag gamification?
Uppmärksamhet är en bristvara och du måste verkligen engagera användarna så att de har "råd" att använda sin dyrbara uppmärksamhet på din digitala produkt. Engagerade användare kommer tillbaka oftare, spenderar mer (eller är mer produktiva) och marknadsför själva din produkt - vilket i sin tur lockar fler nya användare.
Vad kan spelifiering användas till?
Ett sammanhang som inte är ett spel innebär att man kan gamifiera nästan vad som helst - lärande, marknadsföring, shopping, företagsutbildning, finansiella tjänster och så vidare.
Faktum är att många framgångsrika digitala produkter använder sig av spelifiering och "saftig design" i någon form för att behålla användarna och uppmuntra till olika beteenden. Sociala medier ligger i framkant, men även digitala hjälpmedel för inlärning, utbildning och ekonomi.
Prata med oss
om hur vi kan öka användarengagemanget och den dagliga behållningen i din digitala gemenskap!