De rätta verktygen du behöver för att
Vår plattforms kontrollcenter


Funktioner
Mångsidigt CMS-system för att skräddarsy din implementering
GWEN-effekten
Utbildning
Ökning av studenter som gått ut med högsta betyg
Verktygsappar
Ökning av dag 7 retention för nya användare
Community & forum
Ökning av den totala konverteringen
Hälsoappar
Ökning av antal köp-i-app gjorda av nya användare
Ta en titt i vår ordlista
A/B testning
A/B-testning är en metod för forskning om användarupplevelser. A/B-tester består av ett randomiserat experiment med två varianter, A och B, och är ett sätt att jämföra två versioner av en enda variabel, vanligtvis genom att testa en försökspersonens reaktion på variant A mot variant B och avgöra vilken av de två varianterna som är mest effektiv.
Spelmekanik
I brädspel och videospel är spelmekanik de regler som styr spelarens drag eller handlingar och spelets svar på dem. Ett spels mekanik anger alltså hur spelet kommer att fungera för dem som spelar det.
Spelifiering på ett enkelt sätt
Justera balans, svårighetsgrad och belöningar för gamification
Strukturera, kontrollera och dela upp alla dina implementeringar
Lättillgänglig fullständig dokumentation för utvecklare
Frequently Asked Questions
Vad är spelifiering?
Spelifiering är inte ett spel. Det är tillämpningen av speldesign och spelmekanik i sammanhang som inte är spel. Det handlar om att ta det som är roligt med spel och tillämpa det på situationer som kanske inte är så roliga.
Vad kan spelifiering användas till?
Ett sammanhang som inte är ett spel innebär att man kan spelifiera nästan vad som helst - inlärning, marknadsföring, shopping, företagsutbildning, finansiella tjänster och så vidare.
Faktum är att många framgångsrika digitala produkter använder sig av spelifiering och "saftig design" i någon form för att behålla användarna och uppmuntra till olika beteenden. Sociala medier ligger i framkant, men även digitala hjälpmedel för inlärning, utbildning och ekonomi.
Varför behöver jag spelifiering?
Uppmärksamhet är en bristvara och du måste verkligen engagera användarna så att de har "råd" att använda sin dyrbara uppmärksamhet på din digitala produkt. Engagerade användare kommer tillbaka oftare, spenderar mer (eller är mer produktiva) och marknadsför själva din produkt - vilket i sin tur lockar fler nya användare.

+300% studenter tog examen med högsta betyg
"En stor anledning till det höga antalet goda betyg och den ökade andelen deltagare är den modulbaserade och spelbaserade miljön som utformades för kursen."

Åsa Fasth Berglund
Professor | Chalmers
Få en produktgenomgång och se vad GWEN kan göra för dig!
Ange dina uppgifter så kontaktar vi dig för en konsultation.